SIFIR ATIK YÖNETİM SİSTEMİ VE SIFIR ATIK BELGESİ


06 Aralık 2022

Sayın Üyemiz,

Sıfır Atık uygulaması kapsamında Sıfır Atık Yönetim Sisteminin kurulmasına ilişkin genel ilke ve uygulama esaslarının belirlenmesine, Sıfır Atık Yönetim Sistemine geçişlerin tamamlanmasına ve Sıfır Atık Belgesi süreçlerine yönelik hazırlanan Sıfır Atık Yönetmeliği ve ilgili mevzuat Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.

Bu yönetmelik uyarınca, İş Merkezi ve Ticari Pazarlar, Serbest Bölgeler, Sanayi Siteleri, Laboratuvarlar, Hukuk Büroları, Dernek, Kooperatif, Çevre Danışmanlık Firmaları ve Meslek Kuruluşları, Tüzel Kişiliğe Sahip Kuruluşlar, Kafeterya ve Restoranlar, Kargo Şirketleri ve Ambalajlı Ürün Satan Yerlerde, ekte yer alan uygulama takvimine göre Sıfır Atık Yönetim Sisteminin oluşturulması ve uygulama takviminde belirtilen son tarihten önce “Temel Seviye Sıfır Atık Belgesi” alınması gerekmektedir. Aksi takdirde 2872 sayılı Çevre Kanunu’na göre cezai müeyyideler uygulanacaktır.

Sıfır Atık Yönetmeliği kapsamında “Sıfır Atık Belgesi” Çevre ve Şehircilik İl Müdürlükleri tarafından verilmektedir. Belge almak için başvurular Sıfır Atık Bilgi Sistemi üzerinden yapılmaktadır.

Detaylı bilgi için https://sifiratik.gov.tr sitesini ziyaret edebilirsiniz.

Bilgilerinize sunarız.

KONYA TİCARET ODASI BAŞKANLIĞI

EKLER: