Konya5 °C
  • FaceBook Ticaret Odası
  • Twitter Ticaret Odası
  • RSS
221 52 52

BASIN ODASI

Yazı Boyutu :

İkinci Büyük 500'de Konya'dan 16 Firma

İkinci Büyük 500'de Konya'dan 16 Firma23 Temmuz 2014 Çarşamba 10:59

Konya Ticaret Odası Başkanı Selçuk Öztürk, Türkiye'nin ikinci 500 büyük sanayi kuruluşu listesine giren Konyalı firmaları tebrik etti. Konyalı firmaların markalaşmasının önemine dikkat çeken Başkan Öztürk, Konya’nın markalarının artmasının hem Konya’nın,

Konya Ticaret Odası Başkanı Selçuk Öztürk, Türkiye'nin ikinci 500 büyük sanayi kuruluşu listesine giren Konyalı firmaları tebrik etti. Konyalı firmaların markalaşmasının önemini dikkat çeken Başkan Öztürk, Konya’nın markalarının artmasının hem Konya’nın, hem de Türkiye’nin zenginleşmesine büyük katkılar sağlayacağını söyledi.

iso2.JPG

Başkan Öztürk 2012’de 15 firmanın yer aldığı listede 2013 yılında 16 Konya firmasının yer bulduğunu ifade ederek ikinci 500'de yer alan firmaların geçen yıla göre üst sıralara tırmanmasının önümüzdeki yılarda ilk 500'e giren firma sayısını artıracağını söyledi. İkinci 500'de yer alan firmaların önümüzdeki dönemde kendilerine yeni hedefler koymaları ve ilk 500'ü hedeflemeleri gerektiğini söyleyen Başkan Öztürk, "İlk 500'de olduğu gibi ikinci 500'de yer alan firmalarımız da şehrimizin gurur kaynağı olmuşlardır. Firmalarımızın geçen seneye oranla üst sıralara tırmanması önümüzdeki yılarda ilk 500'e giren firma sayımızın artacağını göstermektedir. İlk 500 firma açıklandığında ifade ettiğimiz gibi, Türkiye’nin ihracatını en hızlı yükselten şehirlerinden biri olan, işsizlik rakamları en düşük şehir olan Konya’nın ekonomik potansiyeli daha fazla sayıda büyük firma çıkaracak güce sahiptir. Konya’dan daha fazla büyük marka firma çıkarmalıyız. KOBİ ağırlıklı Konya sanayisi fason mantığını ve salt üretim endeksli anlayışı bir kenara bırakmalıdır. İmalat sanayimiz daha çok ara mamul üretmektedir. Markaya konu olan ürün çoğunlukla nihai ürün olmaktadır. Ara mamul üretiminde düşük karlarla yapılan üretim yerini uzun dönemli stratejilerle oluşturulan, karlılığı sürekli yükselen ve firmaya değer katan markalaşmış nihai ürünlere bırakmalıdır. Konya’nın bölgesel ve ulusal markalarının artması hem Konya’nın, hem de Türkiye’nin zenginleşmesine büyük katkılar sağlayacaktır. Listeye giren firmalarımızı kutluyor gelecekte daha büyük hedeflerle şehrimizin gururu olacak atılımı göstermelerini temenni ediyorum" şeklinde konuştu. 

iso2-2.jpg

221 52 52
Bu Web Sitesi, T.C. Mevlana Kalkınma Ajansının desteklediği "Yenilenen Tanıtım Vizyonu ile KTO" Projesi kapsamında hazırlanmıştır. İçerik ile ilgili tek sorumluluk Konya Ticaret Odası’na aittir ve T.C. Mevlana Kalkınma Ajansının görüşlerini yansıtmaz.
Sitemizdeki yazı ve resimlerin her hakkı saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilmeden kullanılamaz.
Yazılım: CM Bilişim